Dansen, dreiging en audities

De vriendinnen Shay, Tatum, Maeve, Gigi en Aysegül weten allemaal wat het is om niet veel te hebben. En ze weten ook hoe graag ze willen worden toegelaten tot Street Academy. Ze zijn stuk voor stuk verzot op dansen en zetten daar alles voor opzij.

Als ze auditie mogen doen kunnen ze hun geluk niet op. Dat verandert echter al snel wanneer ze dreigberichten ontvangen en lugubere cadeautjes. Iemand wil voorkomen dat ze naar Street Academy gaan, ze hebben alleen geen idee wie hen voortijdig wil uitschakelen.

“Ik adem in en blaas weer uit. Er staat niets over de voicenote die iedereen kreeg tijdens de begrafenis,…..” Chinouk Thijssen

To lie for van Chinouk Thijssen is het eerste deel van de spannende young adult serie Street Academy.

Chinouk Thijssen neemt je mee in de wereld van vijf leuke meiden die allemaal verzot zijn op dansen. Dit deel wordt verteld vanuit het perspectief van Shay en Tatum, en zij geven je een duidelijk beeld van het moeilijke leven, waarin elk dubbeltje minstens drie keer moet worden omgedraaid, dat achter hun gesloten deuren schuilt. De auteur laat voldoende zien om met ze mee te kunnen leven, maar creëert ook een beetje afstand tot haar personages, wat goed past bij het soort verhaal dat achter de mooie cover schuilgaat.

To Lie For doet me qua sfeer een beetje denken aan Pretty Little Liers, en aangezien ik die serie heb verslonden, is dit boek van Chinouk Thijssen ook helemaal mijn ding. Het is geheimzinnig, spannend en het trekt je vanaf de eerste bladzijde een mysterie in dat moeilijk op te lossen is. De auteur zorgt ervoor dat je echt moet blijven opletten, en dankzij de hints die de hoofdpersonages krijgen en de manier waarop ze ermee omgaan, is dat ook helemaal geen opgave. Chinouk Thijssen maakt stoere keuzes en plaatst haar personages in een wereld waar dansen soms ook een vlucht voor de werkelijkheid is en een mogelijke kans op een beter leven.

Dit eerste deel van de Street Academy serie is meeslepend en sinister. Het verhaal laat je pas los bij de cliffhanger, die in je hoofd nog wel lang voortdendert.

⭐️⭐️⭐️⭐️

Instagram: sheila_hjv_inbooks