Tijd voor de waarheid

sheila_hjv_inbooks 17 oktober 2024
Als David de knappe Lily ontmoet is hij direct van haar gecharmeerd. Zelfs tussen alle glamour van de jaren twintig valt haar natuurlijke elegantie op, en hij kan zijn ogen dan ook niet van haar afhouden.

David en Lily groeien naar elkaar toe, maar David ontdekt ook dat Lily’s familiegeschiedenis geheimen kent. Als blijkt dat hetgeen dat wordt verborgen van belang kan zijn voor hun toekomst, doet David er alles aan om antwoorden te vinden.

Zal de tijd hun gunstig gezind zijn als er naar de waarheid wordt gezocht?

“Zijn blik gleed van haar gezicht naar haar hals waar, behalve een paar kralenkettingen, een ketting met sleutels hing. Het was David al vaker opgevallen dat ze deze sleutels altijd om haar nek droeg.” Leonie van der Kolk

Tussen tijd & toekomst van Leonie van der Kolk is een origineel verhaal met een heerlijk verrassende twist.

Leonie van der Kolk start haar verhaal in de jaren twintig en zet die sfeer ook gelijk heel goed neer. De tijd die ze in het begin besteedt aan een duidelijke beschrijving van de stijl die bij die periode hoort, plant herkenbaarheid in je gedachten die je de rest van het verhaal voor je blijft zien, zonder dat daar continu aandacht aan besteedt hoeft te worden. Hierdoor kan de auteur zich later meer op de personages en verhaallijnen richten, en ik vond het fijn om te ontdekken dat de herkenning aanwezig bleef.

De personages zijn leuk en boeiend, maar de kracht zit hem vooral in wat ze meemaken en het mysterie dat sommigen van hen omgeeft. Leonie van der Kolk bouwt de ontrafeling van het geheim goed op. Ze laat je met de twee hoofdpersonen meekijken terwijl het verhaal zich ontvouwt, en doet dat op een manier die de spanning en het mysterie goed vasthoudt. De wendingen weten te verrassen en de keuzes die de auteur maakt voor haar verhaal doen dat ook.

Tussen tijd & toekomst leest makkelijk en weet je echt bij het verhaal te houden. Ik was enorm benieuwd hoe het af zou gaan lopen en welke afronding Leonie van der Kolk voor haar personages had bedacht, en daarin heeft ze absoluut durf getoond.

⭐️⭐️⭐️⭐️

Instagram: sheila_hjv_inbooks