Oud zeer en een nieuwe bestemming

Als Suzanne een verwaarloosd landhuis van haar oom erft, besluit ze de uitdaging aan te gaan om er een luxueus hotel in onder te brengen. Ze verlaat Amsterdam, verhuist terug naar haar geboortedorp en zal daar nauw gaan samenwerken met rentmeester Frank.

Frank en Suzanne worden verliefd, maar hij behoort niet tot de kringen waarin Suzanne is opgegroeid en daardoor krijgt hun verleden grip op de relatie. Kunnen ze de verwachtingen en het oude leed overwinnen om de liefde en het landhuis volop tot bloei te laten komen?

“Nu staat ze er wéér alleen voor! Ze voelde zich net weer wat sterker worden en in één klap is het weer weg.” Hilje Mulder

Verliefd op het landgoed van Hilje Mulder is een fijn feelgood verhaal over vooroordelen, vriendschap, liefde en familie.

Hilje Mulder heeft een aangename schijfstijl die je uitnodigt om van het verhaal van Suzanne te gaan genieten. Ik liep dan ook al vrij snel warm voor wat er werd verteld, maar deed dat in eerste instantie een stuk minder voor de hoofdpersoon. Dat vond ik echter niet echt een probleem, omdat het erg paste bij de inhoud van het boek en de richting die het inging. Hilje Mulder had duidelijk een karakter gecreëerd dat openstond voor groei en ontwikkeling, en dat was ook precies wat de auteur liet ontstaan. Ze deed dit op een geloofwaardige manier die je als lezer steeds meer naar de hoofdpersoon toe liet groeien.

Verliefd op het landgoed kent een aantal leuke verhaallijnen, die dicht langs elkaar heenlopen en elk een eigen sfeer in zich dragen. Dat maakt het boek eigenlijk best veelzijdig. Er waren verhaallijnen die me lieten lachen, die mij ontroerde, die me (net als Suzanne) boos maakte en die soms ronduit verstikkend voelde. Hilje Mulder brengt dit alles goed over en vooral bij dat laatste punt was de beklemmende werking ervan duidelijk merkbaar. De auteur brengt lekker smeuïg in beeld hoe de upperclass in haar boek neerkijkt op de mensen die niet in hun kringen verkeren, maar mooier nog vertelt ze over een aantal van die mensen die dat wilde veranderen.

⭐️⭐️⭐️⭐️

Instagram: sheila_hjv_inbooks