Subliem einde!

Shel Wildvang 18 oktober 2022
Als hevige fan van de Genezer-trilogie kon ik niet wachten om dit laatste deel te lezen! De eerste twee delen stelden niet teleur dus van dit boek had ik geen andere verwachtingen dus! De Australische Lynette Noni werd een instant bestsellerauteur sinds De genezer van Zalindov werd uitgebracht! Ze schrijft ook samen met Sarah J. Maas aan meer fantastische Young Adult-boeken.

De cover is opnieuw prachtig en hij sluit aan bij de look van de vorige twee delen! Je ziet een zekere duisterheid die ook herkenbaar is in het verhaal zelf. Daarnaast zijn de groentinten die erin verwerkt zijn erg mooi. Alsook de dustjacket, de kaart op de schutbladen, de linnen hardcover, …

Kiva haar zinnen waren op wraak gericht. Ze wist wat ze wilde bereiken en ging ervoor. Maar blijft dit zo nu ze tijd heeft doorgebracht in Vallenia? Ze worstelt met schuldgevoelens en weet niet of ze haar ooit kunnen vergeven. Haar verleden en het heden beginnen te versmelten waardoor alles verwarrend wordt en ze met haar gevoelens geen blijf weet. Wat primeert? Familie, vrienden, liefde, wraak?

In deze serie vind ik de mate van fantasy-elementen ideaal. De wereld is begrijpbaar voorgesteld. Er zijn fantasy-elementen maar deze zijn niet ‘over the top’ waardoor je nog steeds een goede voorstelling van de omgeving kunt maken door de beschrijvingen! De schrijfstijl is leuk, spannend en triggerend. Het weet te prikkelen en je aandacht vast te houden! Ook de personages zijn innemend, grappig en hartverwarmend. I love them (zeker Tipp)!

Ik ben blij dat dit verhaal nu met een ‘bang’ wordt afgerond. Vaak worden verhalen blijvend uitgemolken waardoor deze hun magie uiteindelijk toch lijken te verliezen. Dit is nu vermeden door dit verhaal gewoon goed te eindigen met een spectaculair slot!

Meer recensies van Shel Wildvang