Voor jong en oud

ShellyRoso 10 maart 2024
De Gorgels krijgt van mij vier sterren, omdat Jochem erin geslaagd is dat zelfs ik, een volwassene zonder kinderen, het verhaal leuk, ontroerend en fantasievol vond.
Ik heb het met plezier gelezen. Hoe er een raar wezentje op de rand van het bed van Melle zit. Hoe dit wezentje, deze Gorgel, zich kranig en kunstig met een stok weet te verweren tegen gruwelijke brutelaren. En hoe het Melle zoemend in slaap krijgt.
Prachtig hoe Jochem de natuur in het verhaal heeft verweven. De kennis van vogels, de cranbaries op het eiland, de nachtelijke stilte en de dieren op en rondom de zee.
Een heerlijk verhaal voor jong en oud.
Om voor te lezen vanaf 6 jaar en zelf te lezen vanaf 8 jaar.

Meer recensies van ShellyRoso