Twijfel, vragen en bovenmenselijkheid

ShellyRoso 02 april 2024
Duizend & ik gaat meer dan alleen over de personage acht in het verhaal, die zich iemand voelt tussen de duizenden andere meisjes die allemaal hetzelfde zijn, die niemand, die onbezielden zijn.
Het gaat over de ziel, over het bewustzijn, over de mens met zijn gedachten, gevoelens, emoties, over het ik en het ego. Maar ook over het je (willen) verbinden met een ander.
En vooral over je vrij vechten, buiten de gebaande paden willen treden.

Het verhaal Duizend & ik wordt gedragen door rijke tekst, door feilloze woorden die je een utopische wereld binnensleuren. Een wereld waarbij je je tijdens het lezen afvraagt of het echt is wat er gebeurd en waarbij je gelooft dat je veel van wat de hoofdpersoon ziet, ruikt, hoort, voelt herkent en dan opeens toch weer niet.

Echter, in het laatste hoofdstuk passen alle puzzelstukjes in elkaar en toont de schrijver je een werkelijkheid waar je je als mens liever niet mee wilt verbinden, maar wat onze geest ook weer intrigeert...

Kortom een aanrader voor lezers vanaf ca 15 jaar die van utopische verhalen houden.

Www.shelly-roso.nl

Meer recensies van ShellyRoso