Wonderschoon in woord, beeld en gebaar

ShellyRoso 16 juni 2024
Ik adem de nog voelbare magische, zilvere en goude sfeer op, na het lezen van dit sprookje. Een sprookje waarin iedere zin verbeeld wat het wilt zeggen.
Een sprookje waar jong en oud tijdens het lezen voelt dat het leeft. Waarbij de lezer zucht, kreunt, de adem inhoudt, verstild, verwonderd en bovenal geniet.

Een wonderschoon sprookje in woord, beeld en gedachten over een koning die na het overlijden van zijn vrouw met zijn dochter wil trouwen, omdat zij mooier is dan haar moeder was.
Omdat zijn vrouw op haar sterfbed dit van hem verlangde.
"Beloof me dat als je zult hertrouwen, je alleen zult trouwen met een vrouw die mooier is dan ik, en die...

Ookal wil de prinses gehoorzamen aan haar vader, intuïtief voelt ze aan dat wat hij van haar vraagt onnatuurlijk is. En met behulp van haar peettante verzint ze listen om haar vaders verzoek om met hem te trouwen, voorlopig niet te hoeven beantwoorden.
Maar ook zij weet dat er een moment komt dat ze dit wel moet doen. Het moment waarop iedereen in het Koninkrijk op zit te wachten...
Ook omdat het verdriet van de koning en het ongeduld van de mensen, het koninkrijk in chaos en onrust heeft gehuld.

Een klassiek sprookje gedragen in een eigenzinnig, vernieuwde mantel.
Voor te lezen aan kinderen vanaf 8 jaar, zelf te lezen vanaf 10 jaar.

Meer recensies van ShellyRoso