Tsja..

Shiva 09 mei 2024
Tot ongeveer halverwege het verhaal was ik diep onder de indruk. Oké wat veel te veel te vaak aan het eind van een zin het woordje 'hè', zoals: kom op hè. Ach, gezien vanuit de ik-persoon (een kind) hoort het erbij.

Na deze eerste helft zakte het verhaal in mijn beleving als een kaartenhuis in.
Emmers vol met zelfmedelijden, herhaling op herhaling van alle kommer en kwel.

Een opgroeiend kind /puber die praat en leeft als een volwassene.
Het verhaal vliegt regelmatig ongeloofwaardig uit de bocht of gaat over de top.

Eén ding blijft in dit boek blijft staan. De Amerikaanse pharma Purdue die OxyContin (bij ons bekend als Oxycodon) heeft met doordrammen bij artsen er voor gezorgd dat alleen al in de USA een half miljoen Amerikanen zijn overleden door verslaving aan dit middel.
Te weten dat het 2 x verslavende is dan morfine, Purdue is er miljonair mee geworden.

Meer recensies van Shiva