Een pareltje!

sidefield 02 februari 2023
Een pareltje, dat is dit verhaal. Af en toe gebeurt het. Dan kom je er langzaam maar zeker tijdens het lezen achter dat je bezig bent in een werkelijk prachtig boek. Beetje onverwacht, alhoewel ik eerder 2 boeken van de schrijver heb gelezen. Maar hier kreeg ik hezelfde gevoel als tijdens het lezen van het eerste boek uit de serie Het Bureau van Voskuil en Karakter van Bordewijk. Wel apart, want de zinnen in Karakter zijn kort en puntig, die in Joachim Stiller lang met veel komma’s. Maar het leest heerlijk en het verhaal is aantrekkelijk en een beetje mysterieus. Er doorheen verweven ook nog een mooi beschreven liefdesrelatie. Dit boek is met stip binnengekomen in mijn top 3. Tot slot nog een tip: lees niet de achterflap (het geeft teveel weg), maar begin meteen met lezen. Veel plezier!

Meer recensies van sidefield