altijd morgen. altijd op reis

Siercy - Evie 28 augustus 2024
Reis naar het morgenland. Alleen de titel doet al dromen. Eigenlijk als je er bij stil kan staan of juist als je los kan laten, dan is elke dag een reis naar het morgenland. Vol verwachting, mogelijkheden en hoop. Er is altijd weer een morgen en eigenlijk kom je er nooit aan, want morgen is alweer vandaag. Dat maakt het zo heerlijk verlangens en alles kan. Los van de aardse werkelijkheid in het vaak volwassen leven natuurlijk. Kind zijn, ergens pleit dit boekje daarvoor. Blijf kind en volg de dromen van je kinderhart. Het zit er nog wel hoor, omlijst door alle jaren van ademhalen en voortleven. En dan met zo’n boekje sta je weer even stil. Je bent het niet verloren, je hebt het vaarwel gezegd. En als je dat ontdekt, kan je altijd weer terug. Makkelijk is het niet, mogelijk wel. Die Hermann Hesse… hij schrijft een soort van verdekt evangelie.

In mijn ogen dan.

Ga je mee? Op reis naar het Morgenland.

Meer recensies van Siercy - Evie