je suis une rêveure

Siercy - Evie 05 juni 2024
Dat je een boek uit hebt en overweegt het direct opnieuw te lezen.
Het Herman Hesse effect van Demian en van de Steppewolf. Dat magisch realistische, dat wat ook Zafon zo goed kon. Dat je met andere ogen om je heen kijkt, weer dromen kan en samenzweerderige blikken zou kunnen uitwisselen met hen die dezelfde boeken met dezelfde ogen lezen. De Rêveurs.
Wat ooit begon met de komst van Joachim Stiller, ergens op de middelbare. Mijn liefde voor lezen werd gevoed door de leukste leraar Nederlands ‘van Groningen’. Mijn lijst was magisch realistisch, mijn hart gestolen. Zo nu en dan herlees ik er weer eentje en dan is het er weer. Dat je weer dromen kan.

En dan nu the Night Circus. Direct was ik weer daar.
Dat je weer dromen kan.
En aan het einde dat zinderende van binnen …
Zal ik er gewoon opnieuw in beginnen?
Tenslotte…
‘There are never really endings’

Een Rêveur, dat past mij wel. Wellicht een dieprode sjaal erbij
En wat veren in mijn haar

The Night Circus van Erin Morgenstern.
Als je me zoekt…

Meer recensies van Siercy - Evie