‘Op dat moment wist ik dat ik een deurtje heb geopend dat beter dicht had kunnen blijven.’

Dejufleest 10 augustus 2024
Hazel en Jamie zijn op alle vlakken tegenpolen. Behalve dezelfde verjaardagsdatum
hebben ze niets gemeen. Hun mama’s hadden nochtans altijd gehoopt dat Hazel en Jamie later
een koppel zouden vormen. De kinderen zijn al sinds hun geboorte bij elkaar omdat hun mama’s
beste vriendinnen waren. Maar Hazel en Jamie durven uitspreken dat ze elkaar echt al hun hele
leven haten. Ze zijn net als water en vuur. Tot er op een bepaald moment een sprankeltje te
voelen is tussen hen. Voelden ze dit echt allebei?

Ik mocht dit boek lezen voor de leesclub van de Facebookpagina ‘Zin in feelgood boeken’. Ik had
het boek al enkele keren zien passeren op social media en ondanks ik eerst niet wist waarover
het verhaal ging, was mijn interesse meteen geprikkeld. Dit kwam door de kleurrijke cover met
van die lekkere hartjessnoepjes. Het is een meeslepend en emotioneel verhaal waarin haat en liefde heel dicht bij elkaar liggen en waarbij soms hartverscheurende keuzes gemaakt moeten worden. In het boek volgen we vooral de verhaallijnen van Hazel en James. Af en toe lezen we ook eens een hoofdstuk over iemand anders. Ik vond het fijn dat bepaalde gebeurtenissen besproken werden vanuit beide perspectieven. Zo konden we meteen lezen hoe de personages zich hierbij voelde. Ondanks dat Jamie vaak als een lieve en knappe man werd beschreven vind ik hem toch niet zo leuk. Hij zegt heel vaak kwetsende dingen zonder na te denken. Hazel daarentegen heeft echt een hart van goud. Ik heb haar meteen in mijn hart gesloten en ben helemaal team Hazel! In het boek werden af en toe gebeurtenissen van vroeger besproken, daarna wisselden we weer af met het heden. Tamara Postma heeft echt een knap verhaal neergepend. Het boek verveelde echt niet en was dan ook heel snel uit. Van zodra ik de proloog gelezen had, werd ik echt in het
verhaal gezogen en kon ik het moeilijk wegleggen. Het boek eindigt met een open einde. En wat voor één! Deel 2 ben ik meteen beginnen lezen want kon mijn nieuwsgierigheid op het vervolg moeilijk loslaten. Heb jij ook zin in een meeslepende serie waarbij haat en liefde heel dicht bij elkaar liggen en die je moeilijk los kunt laten? Dan is dit zeker iets voor jou!

Instagram ♡ dejuf.leest

Meer recensies van Dejufleest