Een zomers tussendoortje

Dejufleest 14 juli 2024
Zin in een tussendoortje?

Fien is een echte losbol. Ze wil niet daten en wil geen relaties. Ze houdt ervan om een avond te flirten met een jongen en om daarna gewoon weer te verdwijnen. Zo deed ze ook haar grote verdwijntruc bij Jurre, een knappe jongen die ze op een festival leerde kennen. Deze keer verliep haar plannetje niet zoals verwacht…Wanneer Fien een dag later op babybezoek gaat bij haar beste vriendin Jasmijn, bleek de kraamhulp niemand minder dan Jurre! Fien voelde zich zo ongemakkelijk maar ergens voelde ze ook wel een sprankel… Zou Jurre erin slagen om Fien haar principes over daten aan te passen? Of blijft ze bij haar standpunt om alleen te blijven?

Wat keek ik uit naar deze novelle! Ik zag de titel al een aantal keer passeren en dacht toen meteen ‘dit is iets voor mij’. En ik had gelijk! Wat een leuk, grappig en liefdevol verhaal over de liefde, elkaar leren kennen en elkaar toelaten. Het is het debuut van Shirley Gal. Ze won de Magische Zomer-schrijfwedstrijd van de Verhalenfabriek. En ik begrijp helemaal waarom ze gewonnen is! Het is zo mooi en vlot geschreven. De personages lijken levensecht. Feelgood zoals het hoort. Ik kijk al uit naar een nieuw verhaal van schrijfster Shirley. Ik ben fan van dit zomerse tussendoortje!

Instagram ♡ dejuf.leest

Meer recensies van Dejufleest