Een boek met een boodschap

Dejufleest 24 augustus 2024
Wanneer Sally thuis een ongelukkige val maakt en haar twee armen in het gips moeten, kan Ella, haar dochter, niet anders dan vanuit Australië naar Londen te komen om voor haar te zorgen. Het is iets waar Ella niet echt voor staat te springen. Meer dan twintig jaar gelezen zijn enkele misverstanden ontstaan waardoor de band tussen Ella en Sally verbroken werd. Vooral langs Ella’s kant is het moeilijk om open te staan voor haar moeder. Sally daarentegen gaf de liefde voor haar dochter nooit op. In de tijd dat Ella weg was, heeft ze een volledige bibliotheek vol herinneringen voor haar opgericht. Ze zocht elk jaar met Ella’s verjaardag  een boek met een levensles uit en schreef er een mooie boodschap in. Het verdriet is dan ook groot wanneer blijkt dat deze door een overstroming volledig vernield is. Maar zorgt de overstroming misschien ook voor ontdooiing bij Ella? Ze ontmoet alvast veel vrienden van Sally die stuk voor stuk enthousiast zijn over haar moeder.Zou ze dan toch niet zo slecht zijn als Ella denkt?  En lukt het haar om haar moeder te vergeven?

Ik las een aankondiging over de 50ste leesclub van Ilona en zag de mooie, kleurrijke cover van het boek. Hierdoor wou ik meteen deelnemen. En ik was meteen enthousiast! Dit prachtige verhaal gaat over liefde, boeken, gezondheid maar vooral over vergeving. Een proces over vergeving tussen moeder en dochter en de liefde die alles overwint. Het was mijn eerste boek van auteur Kate Storey. De schrijfstijl is aangenaam en beeldend. De hoofdstukken zijn vlot en kort. Ze wisselen zich af tussen heden en af en toe verleden. Al deze factoren zorgen ervoor dat het boek vlot leest. Je sluit de personages ook meteen in je hart. Wat fijn dat er ook enkele bestaande boeken besproken werden in het verhaal. Want als er iets is wat in dit verhaal opvalt, dan is het toch hoe krachtig boeken kunnen zijn voor iemand. Iets wat ik zelf regelmatig ervaar.

Instagram • dejuf.leest

Meer recensies van Dejufleest