Een aangename, vlotte roman

Dejufleest 01 augustus 2024
Het verhaal speelt zich af op Blooming Hall, een landgoed in Cornwall. Deze plek is de ontmoetingsplaats van 5 nichtjes en is eigendom van hun grootouders. Wanneer na het overlijden van hun grootvader ook hun grootmoeder sterft, komen de 5 nichten samen op deze plaats vol herinneringen. Wat ze op dat moment nog niet weten is dat Granny met een groot geheim gestorven is. Dit geheim heeft te maken met Dalia, een kleindochter wiens moeder gestorven is tijdens de bevalling. Haar vader heeft ze nooit gekend. Tijdens het opruimen vindt ze een brief en komt zo meer te weten over haar vader. Een man ‘Ricardo’ uit Mexico, meer info heeft ze niet. Dalia wil kost wat kost haar vader ontmoeten. Ze besluit een vlucht naar Mexico te boeken om haar vader 'Ricardo' te zoeken. En wij als lezer reizen met haar mee. We volgen een zoektocht naar een speld in een hooiberg…

Om te beginnen: wat een vrolijke kaft heeft dit boek! De kleuren en de bloemen spreken me meteen aan. Het was mijn eerste verhaal van auteur Tessa Collins maar ik kijk nu al uit naar het vervolg. In het begin van het boek komen heel wat namen aan bod. Hier had ik het even moeilijk mee en was daardoor af en toe even de draad kwijt. Na deze kennismaking zoomen we in op het verhaal van Dalia en Camellia en leest het ook veel vlotter. De hoofdstukken wisselen zich af tussen het heden, met Dalia, en het verleden, met haar moeder Camellia. Hierdoor krijg je een duidelijk beeld van heel het verhaal. De korte hoofdstukken zorgen ervoor dat je snel door het boek heen bent. De thema’s uit het verhaal zijn vooral familie, vriendschap en liefde. Dit wordt mooi aangevuld met de Mexicaanse cultuur. Soms lijkt het wel alsof je mee in Mexico bent. Als besluit wil ik dit boek zeker aanraden als een aangename, vlotte roman. Het plot van het boek laat je al voelen dat dit verhaal de start van een serie is. Een einde waarbij ik nu al het vervolg wil weten. Ik denk dat we dan kennismaken met een ander nichtje uit de familie. Ik kijk er alvast naar uit!

Bedankt @harpercollins_holland en @worldofromancenl dat ik dit boek al eerder mocht lezen. Het is verkrijgbaar vanaf 6 augustus.

Instagram ♥ dejuf.leest

Meer recensies van Dejufleest