Een mooi boek met enkele pure en oprechte onderwerpen

Dejufleest 30 juli 2024
We maken in het verhaal kennis met Yasmin en Josiah. Jarenlang waren ze een perfect gezin samen met hun kinderen Kassim en Déja. Ze zijn eigenaars van het bloeiende restaurant ‘Grits’. Maar dan slaat het noodlot toe. Yasmin raakt in een depressie en Josiah focust zich enkel nog op hun restaurant. Hierdoor loopt hun huwelijk op de klippen. De liefde voor elkaar is niet over maar samen lukt het niet meer. Is het echt zo simpel om samen een bedrijf te runnen en voor de kinderen te zorgen terwijl je eigenlijk niet meer samen bent maar wel nog dat sprankeltje voelt? Lukt het hen om elkaar uiteindelijk toch los te laten?

Ik gaf me op voor de leesclub op Facebook van ‘Zin in feelgoodboeken’ omdat het boek me meteen aansprak. Het boek kreeg de titel ‘Dé romance van 2024 die je hart zal breken en helen’. Een verhaal over slechts één tweede kans. Het was écht een mooi boek met enkele pure en oprechte onderwerpen. Rouw, depressie, therapie en liefde spelen een grote rol in dit verhaal. Het zijn onderwerpen waar niet vaak over gesproken wordt maar het wordt hier wel op een heel mooie manier neergezet. We volgen het verhaal vanuit de perspectieven van Josiah en Yasmin. We maken kennis met hun leven, hun manier van verwerken bij verlies en rouw en hun gedachtengang over elkaar. In het begin had ik moeite met in het verhaal te komen. Dit lag zeker niet aan de schrijfstijl maar vooral omdat er weinig gebeurde in het verhaal. Eens er wat veranderingen in het verhaal spelen, merk ik dat het vlotter leest ook. De schrijfstijl zelf is heel aangenaam. Het zijn korte hoofdstukken waardoor je snel nog ‘enkele’ hoofdstukken leest en dan meteen een uurtje verder bent. Het was mijn eerste boek van auteur Kennedy Ryan maar ik kijk uit naar nog meer boeken van haar. In het boek worden regelmatig recepten beschreven. Wat leuk dat je als afsluiter de recepten kunt terugvinden in het boek! Dit verhaal is zeker een aanrader voor iedereen die eens graag een roman leest.

Bedankt @lsuitgeverij voor het recensie-exemplaar.

instagram - dejuf.leest

Meer recensies van Dejufleest