Daten is nog steeds k*t

Silvie Leest 24 juli 2024
Vlak voor haar dertigste verjaardag heeft Laura de Hoog alles op een rijtje: een leuke baan als contentcreator, fijne mensen om zich heen, een goede gezondheid en na een turbulent liefdesleven lijkt ze ook de man van haar dromen tegen het gespierde lijf te zijn gelopen.

Lijkt, helaas, want haar prins op het witte paard galoppeert toch weg, en laat haar met een gebroken hart achter. En dus gaat Laura door met daten. Tenslotte is de beste manier om over iemand heen te komen onder iemand anders.

Dit verhaal zag ik op @storytel staan en ik was er wel erg benieuwd naar, aangezien ik ook niet al te beste ervaringen heb met daten als dertiger.

Laura praat over haar leven. Ze heeft alles behoorlijk goed voor elkaar: een leuke baan, fijne mensen én ze dacht de liefde van haar leven te hebben gevonden. Niet dus... Ze besluit dan ook om weer opnieuw te gaan daten en dit onderwerp komt dan ook uitgebreid aan bod.

Ik moest soms wel lachen om de manier waarop dingen Laura beschrijft. Ze neemt namelijk geen blad voor de mond en af en toe is ze ook behoorlijk plat in haar taalgebruik. Verschillende dates komen voorbij en tot in detail worden er dingen omschreven, ja... ook de seks.

Ook herkende ik soms wat dingen, zoals het moment dat Laura omschrijft dat ze geen kinderwens heeft en geen zin heeft in al die verplichtingen die erbij komen kijken. Ik was dan ook blij dat er meer mensen zijn die dit gevoel delen.

'Daten is nog steeds k*t' is het vervolg op 'Daten is k*t', maar is dus prima als losstaand verhaal te lezen.

Ik vond het een prima verhaal voor tussendoor en er zitten dus ook een aantal grappige fragmenten in. Het was ook een keer wat anders, dan steeds die thrillers die ik lees. ;-)

Beoordeling: 3,5 ⭐️

Meer recensies van Silvie Leest