De kliniek

Silvie Leest 16 juli 2024
Op de gesloten afdeling van een extra beveiligde inrichting voor geesteszieke criminelen doorsnijdt een schreeuw de stilte van de nacht.

De volgende ochtend wordt het lichaam van een verpleegkundige gevonden en blijkt haar dochtertje ontvoerd. De tijd dringt, want het kleine meisje kan maar een paar dagen overleven zonder medische zorg.

Forensisch psycholoog dr. Connie Woolwine staat bekend om haar vermogen zich in te leven in de psyche van moordenaars, en om haar goede daderprofielen. Nu moet ze als psychiater undercover gaan tussen de gevaarlijkste mannen ter wereld en haar unieke talent gebruiken om het meisje te vinden voordat het te laat is...

'De kliniek' is het tweede deel van de serie met Connie Woolwine in de hoofdrol, maar is ook prima los te lezen.

Deze keer draait het om Tara, een zwangere vrouw die werkzaam is in de kliniek. Ze wordt dood aangetroffen en haar baby is verdwenen. De tijd dringt en Connie wordt op deze zaak gezet. Ze moet zien te achterhalen wie de moordenaar is en het moet iemand uit de kliniek zijn. Connie gaat als psychiater undercover op onderzoek uit...

In het begin lees je over de moord op Tara en dat vond ik al meteen interessant, want wie heeft deze brute moord gepleegd? En waarom is haar baby meegenomen?

Vervolgens lees je dat Connie in de kliniek terecht komt en met verschillende gevangen gesprekken voert. Iedereen is daar levensgevaarlijk en ze hebben allemaal een aantal moorden op hun geweten. Het lijkt er dan ook op dat dit een ingewikkelde zaak gaat worden, want hoe komt Connie er nu achter wie de daadwerkelijke moordenaar is?

'De kliniek' vond ik interessant beginnen, maar daarna vond ik het helaas toch een beetje tegenvallen qua spanning. De gesprekken met de gevangenen waren dan wel weer interessant, maar er is verder niet veel spanning te voelen. Op het einde neemt dat dan weer wat toe...

Natuurlijk vergeleek ik het ook met de andere serie van Helen Fields en ik moet zeggen dat ik toch echt Ava en Luc miste. Deze boeken bevatten namelijk veel meer spanning en hadden een beter plot.

Op zich was het dus geen onaardig verhaal, maar het is niet het beste werk van Fields.

Beoordeling: 3,5 ⭐️

Meer recensies van Silvie Leest