Een aardig meisje

Silvie Leest 06 oktober 2024
Megan Smit is een aardig meisje. Helaas is het leven tot nu toe niet zo aardig voor háár. Op jonge leeftijd verloor ze haar vader, ze liep haar gedroomde carrière als filmactrice mis en haar moeder wil maar niet begrijpen waarom ze een einde maakte aan de disfunctionele relatie met haar ex-vriend Rex.

Wanneer Megan een nieuw appartement betrekt in Rotterdam, lijkt het leven haar eindelijk toe te lachen. Lijkt. Want nog geen vijf maanden later ligt haar buurman dood in het trappenhuis en wordt ze beschuldigd van moord.

Is Megan onschuldig, zoals ze beweert, of liegt ze en is ze opgehouden een aardig meisje te zijn?

Voor @amboanthos mocht ik dit verhaal alvast vooruit lezen en daar was ik heel enthousiast over!

'Een aardig meisje' begint meteen met de melding van de moord op 9 december. Vervolgens gaat de politie op deze melding af en arresteren ze Megan. Dan maak je een sprong naar vier maanden eerder en hier leer je Megan steeds beter kennen. Ook de andere bewoners komen uitgebreid aan bod en het lijkt erop alsof elke bewoner wel een reden had om de buurman te vermoorden.

Het verhaal wordt vanuit verschillende perspectieven verteld en dat vond ik erg boeiend. Hierdoor verveelt het verhaal eigenlijk geen enkel moment en je leert de verschillende personages ook steeds beter kennen. De verdere ontwikkelingen in deze zaak waren ook erg interessant om te volgen.

Of dit een echte thriller is weet ik niet, want het wordt allemaal niet heel erg spannend. Wel is dit een hele interessante 'whodunit', dus als je hier van houdt dan moet je dit verhaal zeker lezen, want echt iedereen is verdacht in het appartementencomplex!

Elvin Post heeft een hele vlotte, prettige schrijfstijl en ik vond het verhaal ook zeer goed opgebouwd. Tot het einde blijft het boeiend (en zelfs ook een beetje ontroerend).

Ik heb dan ook genoten van dit verhaal en wil @amboanthos heel erg bedanken voor het recensie-exemplaar!

Beoordeling: 4,0 ⭐️

Meer recensies van Silvie Leest