Getuige nr. 8

Silvie Leest 17 oktober 2024
Ruby Johnson is een oppas en dienstmeisje voor rijke families rond West 74th Street in Manhattan. Ze kent al hun routines, én hun geheimen.

Op een avond, op weg naar huis, is Ruby getuige van een moord. Ze kent het slachtoffer. Ze kent de moordenaar.
Maar als ze anoniem belt met de politie om dit door geven, vertelt ze niet de waarheid.
Want er is iets mis met Ruby Johnson.

Eddie Flynn moet de man verdedigen die beschuldigd wordt van deze verschrikkelijke misdaad. Nu Ruby's dodelijke spel begint, is één ding zeker: het zal niet de laatste moord zijn waarbij deze getuige betrokken is…

Yes, vandaag verschijnt de nieuwste thriller met Eddie Flynn in de hoofdrol en ik mocht 'm al vooruit lezen. Het is inmiddels het achtste deel van de serie, maar ook prima als losstaand verhaal te lezen.

Deze keer lees je over Ruby. Ze is oppas bij een rijk gezin en op weg naar huis ziet ze iemand vermoord worden. Via de politie geeft ze een anonieme tip door, maar dat is niet de waarheid en een onschuldige man wordt nu voor deze brute moord opgepakt.

Ik vroeg mij meteen af waarom ze hierover liegt en wat haar beweegredenen waren. Ruby was voor mij dan ook een interessant personage en het was overduidelijk dat er iets mis was met haar.

Verder vond ik de verhaallijn over Eddie Flynn zelf ook interessant, want zelf lijkt hij ook niet veilig. Maar hier vertel ik niet teveel over vanwege spoilers...

En dan had je natuurlijk nog de zaak van de onschuldige man. Lukt het Eddie om hem vrij te krijgen? En wie is dan wel de échte moordenaar?

Dit verhaal las weer vlot en de afwisseling tussen de personages was fijn. Toch moet ik zeggen dat ik betere delen heb gelezen. Ik miste op de een of andere manier iets in dit verhaal. Niet dat het slecht is, zeker niet.

Ik wil @lsuitgeverij heel erg bedanken voor het recensie-exemplaar!

Beoordeling: 3,5 ⭐️

Meer recensies van Silvie Leest