Het laatste meisje

Silvie Leest 17 oktober 2024
De vijfjarige Cally wacht tot ze het geluid van de voordeur en haar moeders stem hoort. Maar als de deurbel eindelijk gaat en Cally haar bed uit glipt om vanachter de balustrade te spieken, ziet ze alleen een grote man in uniform. Haar moeder wordt vermist.

Docent Annabel Braddock is voor het laatst gezien in de plaatselijke kroeg met haar beste vriendin Jennifer. Maar niemand kan haar ondervragen. Jennifer wordt kort na Annabels verdwijning aangereden.

Langzaam wordt duidelijk dat er meerdere mensen zijn die een reden hebben om Annabel iets aan te doen. Met een onvoorspelbare echtgenoot, een collega die ontkent haar lastig te hebben gevallen en een buurjongen die te goed op de hoogte is van haar komen en gaan, zou ze zelfs in levensgevaar kunnen zijn.

Als de uren dagen worden, wordt het steeds onzekerder – zal kleine Cally haar moeder ooit weer terugzien? Of is zij het volgende slachtoffer?

Zoals we gewend zijn van Kovach begint ook dit boek met een spannende inleiding. Annabel overkomt iets vreselijks en kort daarna wordt ze vermist. Haar vriendin Jennifer wordt tegelijkertijd aangereden en het is nog onduidelijk of ze dit gaat overleven.

De spanning zat er voor mij dus meteen goed in en ik wilde weten wie er achter deze daden zat. Ondertussen lees je vanuit verschillende personages, waaronder natuurlijk rechercheur Gina Harte. Ze wordt op deze zaken gezet en samen met haar collega's probeert ze uit te zoeken wie de dader is.

Maar dan gebeuren er meer heftige dingen en hierdoor nam de spanning extra toe. Er komen verschillende verdachten voorbij, maar je hebt werkelijk geen idee wie schuldig is.

Het privéleven van Harte komt ook weer een beetje aan bod en de epiloog zorgde ervoor dat ik hier heel nieuwsgierig naar bleef.

Carla heeft weer een prima elfde deel van de serie geschreven en ik hou hier echt van!

Heel erg bedankt @boekerij!

Beoordeling; 4,0 ⭐️

Meer recensies van Silvie Leest