Huizenruil

Silvie Leest 24 juli 2024
Carl en Helene willen hun relatie nieuw leven inblazen door een lange, verre reis te plannen. Ze vinden al snel de ideale bestemming: een prachtig huis in Californië, waar ze via een huizenruil kunnen verblijven. Het andere stel zal de zomer in hun villa in Stockholm doorbrengen.

Maar zodra ze in Santa Cruz arriveren, bekruipt Carl en Helene een onheilspellend gevoel. Zag het huis er wel uit als op de foto's? En wat doet het andere stel eigenlijk in hun huis? Gelukkig heeft Carl in elke kamer van hun huis camera's geïnstalleerd.

Nog niet eerder had ik een boek van deze auteur gelezen, maar de flaptekst sprak mij enorm aan. Dus ik wachtte dan ook niet langer en begon dit boek vol enthousiasme te lezen.

In 'Huizenruil' draait het om twee stellen. Zo zijn er Carl en Helene. Zij gaan een maand in een huis in Santa Cruz leven. Het andere stel, Adam en Scarlett, trekken in hun huis in Stockholm.

Al meteen vanaf het eerste hoofdstuk voel je een bepaalde spanning en een mysterieus sfeertje. Vooral Carl voelt zich niet op zijn gemak in het huisje in Santa Cruz en dan ontdekt hij ook nog vreemde dingen.

Ondertussen vermaken Adam en Scarlett zich prima in Stockholm. Maar alles lijkt misschien toch niet helemaal zo perfect en ook tussen hen nemen de spanningen toe...

Als lezer wordt je de hele tijd op het verkeerde spoor gezet. Zo lijken er geheimen tussen Carl en Helene te spelen, maar ook tussen Adam en Scarlett is er vanalles aan de hand.

Vanuit elk personage wordt er geschreven en je weet de hele tijd niet wat de waarheid is. Wie liegt er? Welke geheimen spelen zich precies af? En wat is er toch allemaal aan de hand in dat huisje in Santa Cruz? De gebeurtenissen worden heftiger en extremer en dan komt er ook nog een grote plottwist!

'Huizenruil' vond ik dan ook een erg goed verhaal om te lezen. Het steekt goed in elkaar en er spelen zoveel dingen tegelijk af, dat het geen enkel moment verveelt. Ik vond dit dan zeker een erg aangename kennismaking met deze auteur en ga in de toekomst nog meer van hem lezen!

Beoordeling: 4,0/4,5 ⭐️

Meer recensies van Silvie Leest