Ik zal je vinden

Silvie Leest 24 juli 2024
Olivia, Leo en Grace hebben weinig met elkaar gemeen, behalve dat ze een bloedhekel hebben aan Nicky, de pestkop van school. Ze balen dan ook als ze op schoolkamp met hem in een huisje worden ingedeeld. De volgende dag is Nicky spoorloos verdwenen en zíj zijn de laatsten die hem gezien hebben.

De politie doet onderzoek naar de verdwijning, maar Olivia, Leo en Grace besluiten zelf ook op zoek te gaan. Alle drie hebben ze namelijk hun eigen reden om Nicky zo snel mogelijk te willen vinden…

'Ik zal je vinden' wordt vanuit meerdere perspectieven verteld. Zo lees je onder andere vanuit Gracie, Olivia en Leo. Ze zitten samen in de klas en worden op schoolkamp met nog een jongen, Nick, ingedeeld in een huisje. Nick is een vreselijke jongen en niemand mag hem omdat hij een ontzettende pestkop is. Maar dan verdwijnt hij op een dag...

De politie gaat op onderzoek uit, maar ook het drietal blijft niet stilzitten. Ze besluiten dus om zelf ook naar Nick op zoek te gaan.

Wat dan volgt is de zoektocht naar Nick. Dit gedeelte vond ik nog wel oke en de verdwijning was ook best mysterieus. Ik was namelijk wel benieuwd wat er met Nick was gebeurd. Was hij vrijwillig verdwenen of niet?

Af en toe lees je een stukje uit het dossier van de politie, maar hier word je nog niet veel wijzer van.

Ik weet niet waardoor het kwam, maar ik zat niet helemaal lekker in het verhaal. Misschien dat het door de schrijfstijl, of toch de opbouw van het verhaal kwam. Ook het uiteindelijke plot vond ik maar magertjes. Ik heb al eerder een boek van deze auteur gelezen, en dat vond ik toch wel een wat beter verhaal.

Jammer, maar dit was niet helemaal een succes voor mij.

Beoordeling: 2,5 ⭐️

Meer recensies van Silvie Leest