In haar voetsporen

Silvie Leest 24 juli 2024
Jill en Isabelle zijn halfzussen. Isabelle heeft het altijd als haar plicht gezien om haar zusje tegen alles te beschermen, terwijl Jill Isabelle wil steunen in haar chaotische leven. En dan verdwijnt Isabelle spoorloos.

Volgens de politie wijst alles erop dat Isabelle vrijwillig is vertrokken, maar Jill weigert dit te geloven. Ze weet dat Isabelle geobsedeerd is door true crime en de verdwijning van een jonge vrouw in haar geboorteplaats Gävle onderzocht. Zou ze iets op het spoor zijn?

Jill begint haar eigen onderzoek, wat haar leidt naar een gezin dat haar zowel intrigeert als beangstigt. Ze raakt steeds verder verstrikt in een labyrint – ontsnappen lijkt onmogelijk.

'In haar voetsporen' lees je zowel vanuit perspectief Jill als Isabelle. De hoofdstukken van Jill zijn in het heden en die van Isabelle in het verleden want Isabelle is tenslotte verdwenen. Men denkt dat ze vrijwillig is vertrokken, maar Jill heeft er geen goed gevoel over. Tenslotte was Isabelle bezig met het uitzoeken van een true crime en Jill vreest dat dit uit de hand is gelopen. Dus besluit ze op onderzoek uit te gaan.

Je leest dat Jill steeds meer betrokken raakt bij bepaalde personen en ze krijgt steeds meer informatie tot haar beschikking. Het lijkt nog erger en ingewikkelder te zijn dan het op het eerste oog lijkt.

Dit is zo'n boek waar ik niet teveel over kan vertellen zonder te spoileren. Maar ik kan wel zeggen dat ik dit boek erg traag vond. Eigenlijk werd het nergens écht spannend voor mij. De hoofdstukken over Isabelle vond ik dan wel weer wat interessanter, want hierdoor leerde je dit personage natuurlijk ook steeds wat beter kennen.

En dan is er nog het einde... Ook dit vond ik niet heel erg spectaculair. Het maakte weinig indruk op mij en ik denk niet dat het mij lang zal bijblijven. Uiteindelijk was dit toch wel een beetje een kleine tegenvaller. Het begint goed, maar daarna zwakt het af.

Beoordeling: Een hele kleine 3,0 ⭐️

Meer recensies van Silvie Leest