Jij bent de volgende

Silvie Leest 17 juli 2024
Ik begon aan dit boek en na een tijdje dacht ik: dit komt mij wel allemaal heel bekend voor. Dus ik ging even zoeken en kwam tot de ontdekking dat dit verhaal eerder onder 'Opgeruimd staat netjes' was uitgebracht en daar had ik dus al een recensie voor geschreven.

Maak kennis met Chloe Sevre, een student die hoge cijfers haalt, graag naar yogalates en studentenfeesten gaat en dan ook nog tijd vindt om de perfecte wraakmoord te plannen. Zes jaar geleden heeft Will Bachman haar iets afschuwelijks aangedaan – en nu zal hij daarvoor boeten met zijn leven.

Daarnaast doet Chloe mee aan een universitair onderzoek: ze is gediagnosticeerd psychopaat en is samen met zes andere studenten onderdeel van een psychologisch experiment. Wanneer een van hen wordt vermoord is dat het begin van een gevaarlijk kat-en-muisspel, waardoor Chloe niet meer alleen jager maar ook prooi is.

Daardoor komt ze voor een lastige keuze te staan: moet ze samenwerken met de andere studenten uit het onderzoek, ook al weet ze als geen ander dat het een slecht idee is om een psychopaat te vertrouwen?

Je maakt dus kennis met Chloe en het is duidelijk dat ze een psychopaat is, maar ze is niet de enige... Al gauw wordt er iemand vermoord uit het onderzoek en het lijkt erop dat iemand alle psychopaten wil uitschakelen.

De schrijfstijl van Vera Kurian is super fijn. Het is een thriller, maar het is op een hele luchtige manier geschreven en het bevat meerdere ingrediënten: af en toe lijkt het namelijk een beetje de romantische kant op te gaan, maar dan is plotseling weer de angst te voelen.

Doordat de schrijfstijl zo fijn is, vloog ik door het boek heen. Een superspannende thriller moet je niet verwachten, maar het is zeker een erg leuk en interessant verhaal! Je verdenkt meerdere personen, maar de echte dader blijft tot het einde goed geheim!

Beoordeling: 4,0 ⭐️

Meer recensies van Silvie Leest