Jouw laatste wens

Silvie Leest 06 oktober 2024
Kerstin is klaarwakker. Terwijl de rest van het gezin slaapt, denkt ze na over het verwoestende geheim dat haar man haar zojuist heeft verteld. Kent ze de man met wie ze is getrouwd wel echt? En zijn haar kinderen nog wel veilig in dit kleine stadje?

Ze schrikt op wanneer ze buiten een geluid hoort. Turend in de duisternis valt haar oog op een gedaante achter in de tuin. Ze kijkt hoe de ­gestalte een lucifer opstrijkt. Kerstins adem stokt bij het zien van het gezicht dat lachend naar haar kijkt, alsof het geniet van haar angst.

Een autodeur slaat dicht en de gedaante rent weg tussen de bomen door maar laat iets achter: een herdenkingskaarsje. Het flakkert in de duisternis en Kerstin weet precies wat het betekent. Iemand zit achter haar aan en haar familie is in groot gevaar...

'Jouw laatste wens' is het tiende deel van de serie met Gina Harte in de hoofdrol. Het begint meteen met een interessante inleiding. Niet veel later valt het eerste dodelijke slachtoffer al en Gina Harte wordt op deze zaak gezet.

Vervolgens lees je ook over Kerstin, haar vriendinnen en partners. Het lijkt erop dat ze allemaal in gevaar zijn. En dan valt er een tweede slachtoffer... Maar wie zit er achter deze gruwelijke daden? En wat is het motief van diegene?

Je leest ook over het grote geheim wat Gina al een heleboel jaren met zich meedraagt. Dit vond ik ook een interessante verhaallijn. Het is dus sowieso wel verstandig om gewoon bij het eerste deel te beginnen.

De hele tijd is de spanning voelbaar en ik was heel benieuwd wie er achter deze daden zat, want dat blijft zowat tot het einde onbekend

'Jouw laatste wens' was dus zeker weer een fijn verhaal om gelezen te hebben en binnenkort verschijnt het elfde deel al. Ontzettend veel zin in weer!

Beoordeling: 4,0 ⭐️

Meer recensies van Silvie Leest