Laatste vlucht

Silvie Leest 24 juli 2024
Na een vermoeiende conferentie stapt de voltallige directie van een internationaal bedrijf in hun privéjet. Het is bijna Kerstmis en iedereen kijkt uit naar een welverdiende vakantie.

Onderweg wordt hun rust verstoord als ze beseffen dat het vliegtuig niet op koers vliegt. In plaats daarvan gaan ze naar het oosten, over de Atlantische Oceaan.

Het gaat van kwaad tot erger als de piloot vertelt dat ze het vliegtuig zal laten crashen, tenzij een van hen bekent een moord te hebben gepleegd...

'Laatste vlucht' lees je vanuit verschillende perspectieven, namelijk die van de piloot, maar ook van alle andere passagiers en deze afwisseling vond ik wel prettig. Hierdoor kom je erachter dat iedereen aan boord een geheim met zich meedraagt. En dan ziet iemand dat de piloot helemaal uitwijkt van de oorspronkelijke route...

Vervolgens maak je steeds sprongen naar het verleden en hier zit de bron van het hele verhaal. Ik kan hier natuurlijk niet teveel over vertellen, maar de verhaallijn in het verleden vond ik wel meteen het interessantste. Er gebeuren hier namelijk mysterieuze en schokkende dingen.

En dan begint de piloot opeens te dreigen dat het vliegtuig gaat neerstorten als iemand niet op tijd toe geeft dat hij of zij een moord heeft gepleegd. Maar wie van de passagiers is de dader? En wat heeft dit precies met het verleden te maken?

'Laatste vlucht' begon goed en de spanning voel je vanaf het moment dat iemand ontdekt dat het vliegtuig de verkeerde kant op gaat. Elk personage was interessant en iedereen reageert anders op de situatie.

Het einde zag ik dan wel weer een beetje aankomen, maar ondanks dat was het toch een redelijk vermakelijk verhaal!

Beoordeling: 3,5 ⭐️

Meer recensies van Silvie Leest