Wie het eerst liegt

Silvie Leest 16 juli 2024
Evie Porter lijkt het perfecte leven te leiden met haar knappe, liefhebbende vriend Ryan, naar wiens zuidelijke landhuis met pilaren ze binnenkort zal verhuizen. Er zit alleen één addertje onder het gras: Evie Porter bestaat niet eens!

Alles wat ze de smoorverliefde Ryan tot nu toe over zichzelf heeft verteld, was een leugen. In werkelijkheid is hij haar nieuwe opdracht. En oplichtster Evie weet dat ze het zich deze keer niet kan veroorloven nog een fout te maken als ze in leven wil blijven.

Daarom houdt ze met bijna alles rekening – behalve met de vrouw die zich op een van Ryans feestjes voorstelt als Lucca Marino. Want Lucca Marino is Evies echte naam, die ze al jaren niet meer gebruikt. Een waarschuwing?

Een dag later is de valse Lucca dood, en voor Evie is er maar één vraag: wie is de volgende?

In dit verhaal lees je over Evie Porter en haar vriend Ryan. Alles lijkt helemaal geweldig te verlopen, maar Evie blijkt Evie niet te zijn... ze draagt namelijk een groot geheim met zich mee.

Na een tijdje lees je dat Evie Porter een vrouw genaamd Lucca Marino ontmoet en kom je erachter dat zij de echte naam van Evie heeft overgenomen. Vanaf hier neemt de spanning en verwarring dus ook toe. Dan wordt de neppe Lucca even later ook nog dood aangetroffen. Wat is er allemaal aan de hand tussen deze twee dames?!

Soms maak je ook sprongen naar het verleden en lees je hoe Evie in dit wereldje van leugens terecht is gekomen. Ondertussen heeft ook Ryan zo zijn eigen geheimen en leugens...

Het verhaal vond ik wel vlot lezen en ook de dood van de neppe Lucca vond ik interessant. Wel is het enorm opletten tijdens het lezen van dit verhaal, want er spelen zich nogal wat dingen af en verschillende namen komen voorbij.

Of dit helemaal mijn type genre was weet ik niet, maar ik vond het wel leuk om eens gelezen te hebben en je raakt best wel in de war door dit verhaal. Wat is nu precies de waarheid en wat niet? Op zich wel een interessant concept dus!

Beoordeling: 3,5 ⭐️

Meer recensies van Silvie Leest