Zondeval

Silvie Leest 17 oktober 2024
In een Zweden dat diep geschokt is door de ramp in Estland, wordt politieman Tomas Wolf zwaar getroffen door zijn eigen trauma's. Op oudjaarsavond 1995 wordt hij opgeroepen voor een moord in een bordeel.

Tegelijkertijd worstelt avondjournalist Vera Berg met haar rommelige privéleven en met het betreden van de gemeenschap op haar nieuwe werkplek Aftonbladet, de grootste avondkrant van Zweden.

Dan vindt er opnieuw een beestachtige moord plaats, dit keer in een pornoclub, en kruisen de wegen van Tomas en Vera elkaar. Ze worden opnieuw gedwongen samen te werken, ondanks hun meningsverschillen. Ze zien een vaag verband tussen de moorden – maar hoe zit het nu écht? En wie wordt het volgende slachtoffer?

'Zondeval' begint met een spannende inleiding die zich op oudjaarsavond 1994 in een bordeel afspeelt. Kort daarna lees je over politieagent Tomas Wolf. Hij wordt opgeroepen voor een zaak, er is namelijk iemand vermoord in het bordeel.

Als lezer vond ik dit een erg goed begin en ik was heel benieuwd wie er achter deze moord zou zitten.

Vervolgens lees je over Vera. Ze is een journalist en heeft een hoop problemen in haar privéleven. Maar als er een tweede moord volgt, komt Vera weer in contact met Tomas en proberen ze samen uit te zoeken wie de moordenaar is. De grote vraag.was dan ook de hele tijd: zou er nog een slachtoffer gaan vallen?

De vondst van de slachtoffers was boeiend en spannend geschreven. Ook door de verschillende personages en verhaallijnen bleef het verhaal boeiend. De afwisseling hierin was ook prima verdeeld en hierdoor leerde je de personages ook steeds wat beter kennen.

Wel moet ik zeggen dat het soms toch een beetje qua spanning afzwakte en het een klein beetje te langzaam voor mij ging. Maar dit was echt maar heel soms. Naar het einde toe nam de spanning weer wat toe.

Voor het grootste gedeelte heb ik dan ook van dit tweede deel genoten. Het is overigens ook prima als losstaand deel te lezen. Volgens mij komt er nog een vervolg, als ik zo het einde lees, dus daar ben ik zeker weer heel erg benieuwd naar!

Ik wil @awbrunathrillers heel erg bedanken voor het recensie-exemplaar!

Beoordeling; 3,5 ⭐️

Meer recensies van Silvie Leest