Prachtige historische roman

SimoneGJ 09 juli 2024
De vrouwen van het Grand Hôtel' is het eerste deel in de serie 'De parels van Stockholm'. Zoals de titel al doet vermoeden spelen vrouwen een grote rol in deze historische roman die zich afspeelt eind 19e/begin 20e eeuw. Hoewel er veel personages in dit verhaal voorkomen, die elk een belangrijke rol spelen, is de hoofdrol vooral voor de directrice van het hotel, Wilhelmina Skog en Ottilia Ekman, een jonge vrouw met een duidelijk doel voor ogen: werken en zichzelf ontwikkelen in het Grand Hôtel.
Het is een verhaal met veel thema's, maar de ontwikkeling van het recht van vrouwen is een van de belangrijkste. Ook kent dit verhaal zeker fantastische (en ook minder fantastische) mannen. Er gebeurt veel in dit verhaal, maar het blijft goed te volgen. Soms vond ik stukken wat langdradig, maar over het algemeen heb ik er zeker van genoten en ben ik erg benieuwd naar deel 2, maar dáár moeten we nog even op wachten.
Als je van historische romans houdt dan raad ik je dit boek ook zeker aan.

Meer recensies van SimoneGJ