The secret ingredient

SimoneGJ 06 september 2023
The secret ingredient is onderdeel van de Regenboog Romance serie van Harpercollins. Dit zijn romantische feelgood queer verhalen.

De droom van Adah Campbell komt uit wanneer zij chefkok mag worden in een restaurant in Maine. Ze verhuist daar heen met haar zoon Pete van negen en al snel heeft ze fijn contact met de oudere dame Vanessa, die tevens haar huisbaas is. Vanessa is dol op Pete en biedt aan om op hem te passen als Adah aan het werk is. Hoewel ze het lastig vindt om de hulp aan te nemen, doet ze dit toch. Om kennis te maken met de restaurants in de omgeving stelt haar baas voor om bij die andere restaurants langs te gaan. Een daarvan is The Yellow House, het beroemde restaurant van eigenaresse van Beth Summer. Die ontmoeting zal het begin zijn van grote veranderingen in het leven van zowel Adah als Beth.

Het verhaal wordt afwisselend verteld vanuit Adah en vanuit Beth. Daardoor leer je beide vrouwen goed kennen. Al snel merk je dat Adah niet snel mensen vertrouwt. Waarom dat is kom je stukje bij beetje achter als lezer en ook Beth komt daar steeds meer achter en dat zorgt soms voor frustrerende situaties. Maar gelukkig is het feelgood.

Ik vond dit een ontzettend leuk en mooi verhaal. Het water liep me soms in de mond liep van de beschrijving van de heerlijke gerechten. Het heeft een mooi uitgewerkte haters to lovers trope, vlotte schrijfstijl, leuke personages en mooie thema's als familiebanden, je dromen najagen en queer zijn.

Meer recensies van SimoneGJ