Voor ik je laat gaan

SimoneGJ 23 juli 2024
De relatie van Yasmen en Josiah lijkt onbreekbaar. Zij zelf en hun omgeving denkt dat er niets kan gebeuren wat deze zielsverwanten uit elkaar kan drijven. Maar dan krijgen zij te maken met een groot verlies en de manier waarop zij daar elk mee omgaan ligt zo ver van elkaar, dat ze elkaar in hun verdriet en rouw kwijt lijken te raken. Yasmen ziet geen toekomst meer in hun relatie en wil scheiden.

Wanneer ze beide twee jaar later alles weer wat meer op de rit hebben en het Yasmen lukt om zich weer meer bezig te houden met hun restaurant, blijkt de liefde die ze beide ooit voelden nooit helemaal weg te zijn geweest. Maar dit toegeven aan hunzelf en elkaar en het vertrouwen hebben dat het deze keer wel goed gaat blijkt een hele uitdaging. Komen ze zo ver dat ze weer samen verder kunnen of laten ze elkaar toch definitief gaan....

Dit verhaal bevat diepe, rauwe gebeurtenissen en emoties. Verlies, rouw, depressie, verdriet, maar ook liefde voor jezelf, je naasten en het leven zijn grote thema's in dit boek. Het verhaal ontwikkelt zich traag en de sterke dialogen worden uitgebreid beschreven, maar dat vond ik er juist erg bij passen, omdat het dat wel heel realistisch maakt. Daardoor en doordat je leest vanuit zowel Yasmen als Josiah, kon ik me heel goed in beide inleven.

Ik vond het een indrukwekkend, mooi en origineel verhaal.

Meer recensies van SimoneGJ