Realistische weergave

SimoneMascini 05 september 2023
Voor boekentoer onder leiding van Attie Dottinga, las ik ‘Barry’ van Raymond Vis. Wat een heerlijk, herkenbaar verhaal van hoe het ging in het Soesterkwartier met de jongeren daar in die tijd.
Barry is geen kwaaie, maar het lijkt alsof hij het onheil over zich afroept door zijn vaak ondoordachte acties en het feit dat hij de gevolgen van zijn acties vaak niet inziet. Het feit dat hij soms niet met de meest frisse types omgaat brengt hem deels in de problemen. Maar soms doet zich ook simpelweg de gelegenheid voor om ‘makkelijk’ geld te verdienen of handeltjes te drijven. Totdat het misgaat, dan ziet Barry in dat het toch weer geen handige zet is geweest.
Het is mooi om te lezen dat Barry altijd in zichzelf blijft geloven. Zijn echte hechte vriendschap met een paar maten, die elkaar door dik en dun steunen, helpt hem absoluut.
Lukt het Barry om uit zijn situatie te komen en het rechte pad op te komen en te blijven? Dat moet je echt zelf gaan lezen!
Voor mij eindigde het verhaal wat abrupt zonder echt einde. Daarom vier sterren, maar ik heb genoten van het verhaal!

Meer recensies van SimoneMascini