Waargebeurd verhaal: Realistisch en schokkend.

SimoneMascini 10 maart 2024
Voor Boekentoer olv Attie Dottinga las ik ‘Later als ik groot ben - mag ik er zijn’ van Paul van Dukenburg.
In het begin vond ik het lastig om de lijn in het verhaal te volgen doordat de personages nagenoeg niet bij naam genoemd worden en vond ik de switch volwassen/kind-Paul even lastig te volgen. Maar naarmate het verhaal vordert ging dat wel beter.
Het waargebeurde verhaal is opgeschreven zoals een kind het zelf zou vertellen omdat hij het zich zó herinnert, waardoor de beleving extra binnenkomt. Knap hoe hij als kind met het misbruik is omgegaan en hoe hij zichzelf er bovenop heeft gekregen.
De stukjes tekst tussendoor, geschreven vanuit het nu geven een extra dimensie aan het verhaal omdat je hierdoor een beetje meer meekrijgt hoe Paul zijn schrijfreis van dit boek heeft beleefd.
Ik heb het boek in twee dagen uitgelezen. Vier sterren.

Meer recensies van SimoneMascini