Een zomerse campingthriller

snellius 09 september 2024
Campinggasten is een thriller van de voor mij nog onbekende thrillerauteur Liz Ouwens. Het ebook heb ik gekregen van vrouwenthrillers en de crime compagnie, waarvoor nog mijn dank.
Het verhaal speelt zich voornamelijk af rondom een camping in Limburg. Sander heeft deze gekregen uit een erfenis van zijn oom, een camping waar hij in zijn jeugd veel vakanties heeft doorbracht. Hij stopt hiervoor met zijn baan en vertrekt uit Amsterdam samen met zijn vriendin Lina en stort zich vol overgave op het achterstallig onderhoud van de camping. Zijn vriendin Lina wordt hierdoor echter een beetje verwaarloosd, voelt zich helemaal niet thuis op de camping en vindt een andere afleiding.
Plotseling verdwijnt Lina en zij wordt naakt, hangend aan een boom in het bos teruggevonden. De campinggasten staan dan meteen met hun oordeel klaar over een mogelijke dader. Ze verdenken allereerst Sander, maar daarna worden ook nog enkele andere campingbewoners verdacht.
De rechercheur die met haar team de oplossing probeert te vinden speelt ook een belangrijke rol in de vraag wie er achter de moord op Lina zit(ten). Zij kan best ook een rol spelen in een eventuele vervolgserie.
Met Campinggasten heeft Liz Ouwens een spannende en boeiende thriller neergezet, die ik met steeds meer plezier gelezen heb.

Meer recensies van snellius