nieuw meesterwerk

snellius 26 oktober 2024
Getuige nr. 8 is alweer het achtste avontuur met Eddie Flynn, advocaat en oplichter. Ook nu weer een goede thriller met veel actie en heel veel leesplezier.
Ruby, een dienstmeisje en kinderoppas is ‘s avonds op weg naar huis getuige van een moord. Zij kent zowel het slachtoffer als de moordenaar. Ze belt anoniem de politie om dit door geven, maar vertelt hen niet de waarheid en wil er iemand anders voor op laten draaien.
Een onschuldige wordt dus van de moord verdacht en Eddie neemt de zaak op zich om de man te verdedigen die valselijk van de moord beschuldigd wordt en wil de zaak oplossen, bijgestaan door zijn vertrouwde medewerkers die we uit zijn vorige avonturen kennen. Voortdurend vraag je je af wat er naast het vele geld Ruby’s beweegredenen zijn en wie de echte moordenaar is. Daarnaast speelt er nog een andere zaak waarbij men het voorzien heeft op het leven van Eddie.
Kortom het is weer veel spanning zoals we van Steve Cavanagh gewend zijn.
Ook dit verhaal is prima als losstaand verhaal te lezen. De LS-uitgeverij wil ik nog bedanken voor het recensie-exemplaar!

Meer recensies van snellius