Gekte ten top

Son370 18 april 2024

Wie is deze man? En wat is er met hem gebeurd?

Nou om maar meteen met de deur in huis te vallen, ik had werkelijk geen enkel idee wie deze man is en en wat er met hem is gebeurd, deze onzekerheid blijft gedurende het hele boek bij me want als lezer word ik heen en weer geslingerd in de malle molen van de waanzin en dat gaat maar door.
Elk tipje van de sluier die wordt opgelicht sluit weer en andere mogelijkheid, gekte ten top.

Neuropsychiater Emma Lewis heeft veel kennis op het gebied van geheugenverlies en wordt benaderd om de man onder haar hoede te nemen. Voor Emma een dilemma want de man ligt in het ziekenhuis in haar oude woonplaats van 14 jaar geleden, daar is destijds veel gebeurd wat een grote impact heeft gehad op haar leven.
Uiteindelijk stemt ze er wel mee in, haar broer Joe heeft hier ernstig bezwaar tegen maar ze gaat toch.

Emma is getriggerd door het geheugenverlies van de man( die inmiddels de verzonnen naam Matthieu heeft gekregen ) en reist af naar de plek waar ze haar jeugd heeft doorgebracht.

De verhaallijn van Emma blijft evenals het verhaal van Mr. Nobody vaag, stukje bij beetje krijgt de lezer iets mee over wat er is gebeurd in het leven van Emma en haar familie maar echt helemaal duidelijk is het mij niet geworden .

De verhaallijn van Mr.Nobody is zonder meer je reinste waanzin, hij lijdt aan de hersenziekte fugue waar in het boek het een en ander over wordt uitgelegd, een stukje neurologische kennis op zijn tijd vind ik interessant En, je zal het maar hebben.

Ja, en dan ben ik zo’n beetje bij het einde. Heel eerlijk gezegd weet ik niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan, er zijn een paar losse eindjes en een aantal bizarre situaties waarvan ik denk… too much maar het blijft een goed, meeslepend en spannend verhaal.

Meer recensies van Son370