Geslaagd in door te lezen, maar blij dat ik klaar mee ben.

SonHau 27 mei 2020
Ik was erg nieuwsgierig op dit boek toen ik het trouwens mijn laatste vakantie in Amsterdam in Januari 2020 bij Scheltema zag liggen. Ik koop altijd een heleboel boeken toen ik in Nederland ben en heb altijd een lange lijst met boeken op tas. Dit boek was darniet op, men ik nam het toch mee, het was en toevallige vondst, en dit is vaak veelbelovend. Helass - deze keer niet.
Ik vond het boek erg vervelend en was altijd pret om te stoppen, dit gebeurde alleen niet omdat ik dit niet graag doe en meestal hoop dat het nog iets spannender og deepgaander werd, maar het verhaal van Jan Mendel bleef ontzettend verwarrend, onsamenhangend en geen betje meesleepend.Het voortdurende verwijzen naar andere hoofdstuken of boeken van het biografie was lastig en op de zenuwen werkend, en verder herhalt de schrijfster zich continu vanwege zijn anspraak tot het lezer en het bidden om toegeeflijkheid en geduld omdat het zich alles nog zal verklaren. Nee, dat doet het niet, het blijft de heele boek doorheen irriteerend - en ja, hartstikkelig verwelend.
Het spijt me dat ik so negatif over een boek van Geert van der Kolk schrijf omdat ik denk dat hij en heel belangrijke Nederlandse auteur is en een heleboel waarderige en leuke boeken hebt gepubliceerd (ik ben nog bezig met ontdeken, ik heb pas twee jaar geleden begonnen met Nederlands te leren en ben nu een jaar heel enthousiast an het lezen van Nederlands literatur), maar dit verhaal was geen van mijn favorieten.

Meer recensies van SonHau