Vermakelijk zonder echt veel spanning

SonjaDiane 17 mei 2024
Jamie is een jonge jongen die bij zijn moeder woont. Door flinke tegenslagen zit het moeder, literair agent, financieel flink tegen. Wanneer haar inkomsten flink af dreigen te nemen door het overlijden van een van haar cliënten ziet zij geen andere oplossing dan gebruik te maken van de gave van Jamie, Jamie ziet namelijk niet alleen geesten maar kan ook met ze communiceren en op deze manier kan het laatste boek van haar overleden cliënt toch afgemaakt en uitgebracht worden. Met succes, financieel gaat het ze weer voor de wind.

Normaal gesproken verdwijnt de geest van een overleden persoon enkele dagen na het overlijden, maar Jamie krijgt te maken met een geest die hem niet wil verlaten. De vriendin van Jamies moeder is erg sceptisch over de gave van Jamie, maar komt op een gegeven moment in een situatie waarin ook zij geen andere mogelijkheid lijkt te hebben om gebruik te maken van het feit dat Jamie kan communiceren met overledenen.

Het duurde even voordat ik echt in het verhaal zat, maar zo rond pagina 50 pakte het verhaal me bij de kladden. Wat is wel jammer vond is dat het eigenlijk maar een rustig kabbelend verhaal bleef, echt spannend vond ik het niet worden. Tegen het einde van het verhaal moest ik dus toch weer worstelen om verder te komen. Het was wel een vermakelijk verhaal, maar persoonlijk vond ik het niet meer dan dat. Ik had verwacht dat ik het wel een eng verhaal zou vinden en een tijdje met het licht aan zou moeten slapen (ik ben een bange poeperd in het donker!) maar zelfs dat was niet nodig.

Ik geef dit boek 3 sterren.

Meer recensies van SonjaDiane