De bibliothecaresse van Auschwitz

06 januari 2016
Uitgelezen: In het begin was dit boek moeilijk en onbegrijpelijk. Dit hoofdpersoon Dita die de kleinste en clandestiene bibliotheek als bibliothecaresse werkte, was opzoekend naar waarheid over een persoon, Fredy Hirsch die voor haar een soort held is en haar zei dat zij niet opgeeft en nooit de wil om te leven verliest. Dit boek gaat steeds met vraagtegen waar de waarheid achteraf verscheen. In de laatste deel van dit boek heb ik veel gehuild toen er "vrijheid"uiteindelijk was. Dit boek is echt ontroerend waargebeurd verhaal over de moed van een jong meisje en de kracht van boeken in de verschrikkelijkste omstandigheden. zeker Aanbevolen!

Meer recensies van