Help me

De psychiatrisch patiënten die advocaat Roosmarijn Weijmer bijstaat, lopen met haar weg. Ze voelen zich door haar gezien: eindelijk komt er iemand op voor hun rechten. Het levert haar een goed gevoel op, maar dat verandert wanneer het applaus omslaat in ziekelijke belangstelling. Wanneer ze gaat tanken en een bange, jonge vrouw haar een papiertje met de tekst HELP ME geeft, blijkt ze in een pathologisch en gekmakend spel te zijn beland, waarin zij de pion is. Wie is Roosmarijn nu eigenlijk aan het helpen? Haar cliënt? Of haar moordenaar?

Ik was een van de gelukkige kandidaten die de nieuwe thriller van Ilse Ruijters mocht vooruitlezen. Het was mijn eerste kennismaking met deze schrijfster die reeds haar 5e thriller op ons loslaat.

Als Roosmarijn tijdens het tanken in een situatie verzeild raakt waarbij een potentieel slachtoffer haar om hulp smeekt, aarzelt ze geen seconde en schiet ze in actie. Vol adrenaline racet ze achter de bestelwagen aan en probeert ze contact te maken met het meisje. Dan volgen er snel enkele onverklaarbare gebeurtenissen waarmee ze zich verdacht maakt bij de politie. Was er wel een meisje die haar een briefje gaf met " HELP ME " op ?

Dankzij Ilse Ruijters kan je in deze psychologische thriller smullen van stalking, postnatale psychoses en het fenomeen gaslighting.

Gaslighting is een vorm van psychologische manipulatie waarbij de pleger er, al dan niet bewust,[1] op uit is het slachtoffer (tegenstander) mentaal te ontredderen. Dit probeert de pleger te bewerkstelligen door bij het slachtoffer twijfel te zaaien aan het eigen gezonde verstand

"Help Me" is een meeslepende spannende thriller, aan alles voel je dat het foute boel is maar Roosmarijn weet wat ze heeft gezien en blijft strijden voor de waarheid. Maar wat als ze als advocate plots aan de andere kant van de rechtzaal zit ?

Goochelen met de waarheid, twijfel zaaien en dan een bommetje droppen...Ilse Ruijters kent de ingrediënten om thrillerlezers geboeid te houden. Ook de personages zag ik zo voor mij tot leven komen, van de arrogante rechercheurs tot de wanhopige Patricia.

Een fijne kennismaking Ilse!

Bedankt voor het recensie exemplaar @amboanthos @ilseruijters

Meer recensies van ssst_just_one_more_chapter