Sugar & Spice

Abby en Brendan Hollander kampen met relatieproblemen en proberen hun huwelijk te redden door met een relatietherapeut te praten. Die adviseert hen de nieuwste app ‘Sugar & Spice’, een truth or dare-spel met een seksueel tintje, uit te proberen om hun relatie een boost te geven.

Het spel begint onschuldig en lijkt wonderen te doen voor Abby en Brendan. Maar de opdrachten worden steeds grimmiger. Steeds meer mensen vallen voor de geldprijzen die de app belooft en raken zo compleet in de ban van het spel. En dan begint het spel zich tegen hen te keren. Abby en Brendan komen in een zenuwslopende klopjacht terecht en het is nog maar de vraag of ze het er levend vanaf brengen.

Eerst denk je een nieuw boek van Mr Grey te lezen waarin hij met Anastasia Steele nieuwe ervaringen opdoet via een erotische app. Ik dacht; waar blijft J.D. Barker in dit verhaal? Maar dan laat hij zijn thriller element op je los, gaat hij tot het randje en zet hij een spannende (actie) thriller neer.

Soms wat ongeloofwaardig en vergezocht maar als schrijver stuurt hij met dit boek wel een heel belangrijke boodschap de wereld in. Onze maatschappij waarin de smartphones, de Ipads en de MacBooks niet meer weg te denken zijn, legde zichzelf nooit eerder zo bloot. Samen met die onschuldige zoekopdracht of die hippe post op Instagram of het downloaden van die nieuwe app gooi je je persoonlijke gegevens online te grabbel.

En soms heeft iemand daar slechte bedoelingen mee ...

Een boek om even stil te staan bij wat we aan het doen zijn en hoe privacy niet meer vanzelfsprekend is.

We kennen J.D. Barker van de trilogie over rechercheur Sam Porter, Augustus en zijn samenwerkingen met James Patterson. Het nieuwste duo boek "Doodsvonnis" van beide auteurs verschijnt november 2024.

Meer recensies van ssst_just_one_more_chapter