Het perfecte stel

Stefanie L 06 augustus 2024
Vijf aantrekkelijke stellen. Een dodelijk spel. Wie zal levend ontsnappen? Lyla zit vast in een sleur. Haar PhD-onderzoek gaat geen kant op, haar contract wordt vast niet verlengd, en het gaat niet lekker tussen haar en haar vriend Nico. Dus wanneer ze de kans krijgt om met Nico mee te doen aan het nieuwe reality tv-programma Het perfecte stel, twijfelt ze geen moment. Het koppel reist af naar een tropisch paradijs midden in de Indische Oceaan. Hier zullen ze de strijd aangaan met vier andere stellen om zo een grote geldprijs te winnen. Maar vlak na hun aankomst gaat alles fout. Een woeste storm maakt het eiland onbegaanbaar en het contact met de crew van het programma wordt verbroken. De vijf koppels zullen moeten samenwerken om te overleven, maar al snel verandert de wedstrijd in een spel op leven en dood

Een boek wat weg leest als een trein, geweldige exotische locatie. Waar ik zeker wel een kijkje wil nemen. 5 stellen die mee doen aan het programma, 5 totaal verschillende stellen , de ene staat graag in the picture en de ander is wat meer terug getrokken, totaal verschillend kwa karakter. Door de storm is er onder andere veel kapot, Overleven word het met elkaar. Hoe ga je hier mee om, rantsoen is beperkt en hoe lang gaat het duren? Het boek leest lekker weg, al gebeurd er voor mijn gevoel niet heel veel, ik had een thriller verwacht, maar is meer een expeditie verhaal, ok met wat slachtoffers dat wel. Je voelt wel met de personen mee en knap hoe ze weten te overleven op het eiland, vindingrijk en met elkaar. Leuk om weer mee te mogen doen met de buddyread van Ilona van Ls uitgeverij. Fijn om alle speculaties te zien en te horen van iedereen.

Meer recensies van Stefanie L