Mooie thriller

Stephannie32 15 september 2024
Voor uitgeverij Elikser mocht ik dit super boek lezen, dat sinds kort uit is.
Eerder heb ik nog geen boeken van Gerard Legerstee gelezen. Ik had nog nooit van hem gehoord. Toch heeft hij al eerder boeken uitgebracht.

Leonie van de Bergh en Johan van Campen van de Rotterdamse recherche krijgen te maken met een moordzaak in het appartement van accountant Marion Helder, die zelf spoorloos verdwenen is. Dagen later duikt Marion plots op na een spectaculaire vlucht van haar meedogenloze ontvoerders, maar blijven belangrijke vragen onbeantwoord. Had haar verdwijning alleen te maken met haar tumultueuze verleden? Welke rol speelt haar accountantsbureau bij fraude en afpersing van andere bedrijven? En waarom vinden er nieuwe moordaanslagen plaats? Nadat ze eindelijk achter de identiteit van de afperser komen, doen ze een verbijsterende ontdekking. Terwijl ze zware druk van bovenaf voelen, staan de rechercheurs met de rug tegen de muur bij de vraag hoe ze een nieuwe moordaanslag kunnen verijdelen

Het boek heeft mij erg verrast met zijn verhaallijn, spannend en meeslepend. Hij weet precies op welke momenten hij de spanning er weer een beetje in moet blazen. Legerstee heeft een vlotte levendige schrijfstijl en maakt zijn hoofdstukken ook niet te lang, wat ik persoonlijk heel prettig vind.

In het boek worden verschillende personages gevolgd en tot in detail beschreven. Hierdoor kun je het verhaal heel goed volgen. De hoofdpersonage Leonie van de Berg wordt het meest uitgebreid beschreven waardoor je ook een deel van haar persoonlijk leventje krijgt te zien. Het is een realistisch personage en je keert haar gedurende het verhaal goed kennen.

Het verhaal is geschreven op een opbouwende manier waardoor je vanaf het begin volledig wordt meegesleept in de auteur zijn verhaal. Het is een realistisch verhaal met alle ups en downs die je kan meemaken tijdens het onderzoeken van een moordzaak. Ze lopen vast en gaan daarna weer verder. Ondertussen worden er meerdere moorden gepleegd en wordt het een race tegen de klok. Het plot is totaal niet wat je verwacht en heel de tijd ben je bezig net het bedenken wie de dader zou kunnen zijn. Uiteindelijk wordt het allemaal opgelost.

Moordzuchtig brein is een meeslepend, spannende en mooie thriller. Eentje die je moet lezen als je van misdaad thrillers houdt met reële zaken.

****

Meer recensies van Stephannie32