Onwetend- lois

Stephannie32 18 oktober 2024
Recensie:

Dat was hem dan alweer,
Onwetend- Lois Blommestein

Niets is wat het lijkt. Wanneer Sharen gewond wordt gevonden herinnert ze zich niets meer van wat er is gebeurd. Lakyn, een privédetective, mag haar helpen om de vele vragen die zij heeft te beantwoorden. Ondertussen is een stel criminelen Sharen op het spoor omdat zij getuige is geweest van iets wat ze niet had moeten zien. Onwetend neemt je mee in een duistere wereld van verraad, trouw maar ook doorzettingsvermogen.

Een verhaal over misdaad, bedrog, verkrachting/ mishandeling en corruptie. Een kluis, een code en natuurlijk geld.

Van de boeken die ik van deze auteur heb gelezen, vind ik dit tot nu toe de beste. Je wordt meteen meegenomen in “onwetendheid” als je met dit verhaal begint. Maar naar verloop van tijd begrijp je waar de titel op slaat.

Lois Blommestein heeft een fijne schrijfstijl, de hoofdstukken zijn niet te lang en de meeste gebeurtenissen worden tot in detail beschreven.
Ook zijn de personages stuk voor stuk beschreven en ga je mee in de denkwijze van deze personen.

Ondanks dat de auteur altijd heel heftige gebeurtenissen omschrijft vind ik dit boek meevallen, er komen wel heftigere stukken in voor maar het is niet overweldigend.
Onwetend is een spannende thriller die snel uitleest, dit omdat het verhaal interessant is, maar het is ook niet een al te dik boek, waardoor je deze gemakkelijk tussendoor mee kan pikken.

Ik ben heel benieuwd naar de boeken die nog komen gaan en ik wil Lois Heinen-Blommestein hartelijk bedanken voor het toevertrouwen van een recensie exemplaar!

Dankjewel!

Meer recensies van Stephannie32