De vlinder slaat haar vleugels

SteveStews 01 juli 2024
Vlinder van Altgarden is een spannend, mysterieus boek dat zich afspeelt in een zwevende stad boven land. De stad Altgarden is idyllisch, althans voor de mensen in de bovenste lagen. Hoe lager je komt, hoe harder het werken is. Creston Bronzeck is een uitvinder in een middenlaag. Een man die van regelmaat houdt. Die regelmaat wordt verstoord als de baron van Altgarden, de hoogste bestuurder van de stad, hem een specifieke opdracht geeft. Samen met een van de rechercheurs moet Creston informatie vergaren die de stad zou kunnen behoeden voor een ramp. Aan de andere kant eist een terroristische groep ook zijn hulp die beweert dat de baron niet helemaal de waarheid spreekt. Wie heeft er nu gelijk?

Vlinder van Altgarden leest lekker weg. Het is een sci-fi boek in het steampunk-genre, maar het gaat vooral om de hoofdpersonen. Die worden met veel emotie beschreven en geven het verhaal mooi diepgang. Langzaam maar zeker kom je er met Creston samen achter wie de waarheid spreekt en wat de stad allemaal verborgen houdt.

Ik raad dit boek aan voor mensen die van sci-fi houden, intelligente personages & een mysterie dat opgelost moet worden.

Meer recensies van SteveStews