Bitterzoete taalkunstenaar

Susanne Koster 11 april 2024
Wat gebeurt er in je hoofd wanneer je last hebt van wanen, wanneer je in een psychotische crisis belandt? Kun je dan nog ‘normaal’ schrijven, of überhaupt ‘normaal’ denken? En als je bent opgenomen in een psychiatrische kliniek omdat je hersenen defect zijn, wat betekent dat dan? In de bundel Is daar iemand neemt Micha Hamel je via zijn indrukwekkende en ontroerende gedichten mee in zijn chaotische wereld van toen.

‘in gezelschap ontvalt mij iemand / moet mij vertellen wat ik hier doe’

‘er is gratis wifi en het wachtwoord is / DWANG: hoofdletters D.W.A.N.G.’

Met een paar regels ben je meteen opgenomen in de wereld van een psychiatrische kliniek. Waar regels, artsen, eten en het zoeken naar jezelf dagelijkse kost zijn. Je ziet en voelt hoe hij zich verward, eenzaam en onbegrepen een weg baant door zijn langzaam voortsleurende leven van dat moment.
Lees mijn volledige recensie op:

Meer recensies van Susanne Koster