De kunst van gelukkig zijn!

suusjebuuren 24 augustus 2024
Review
De kunst van gelukkig zijn~Valerie Vaes

Dit boek is het debuut van boekenblogger Valerie Vaes, daardoor extra bijzonder om mee te doen aan deze blogtour!

Emma is een jonge dertiger die alles voor elkaar lijkt te hebben. Haar agenda staat vol met werkafspraken, kooklessen, vrijwilligerswerk en andere taken, zodat ze voldoet aan het ideaalbeeld dat van haar wordt verwacht. Wanneer een plotselinge gebeurtenis haar leven op zijn kop zet, komt Emma erachter dat ze toch niet alles onder controle heeft. Ze krijgt het steeds moeilijker met doen alsof alles perfect gaat, tot op het punt dat het haar geluk in gevaar brengt.

Valerie heeft een prettige schrijfstijl, ze bouwt het verhaal rustig op en je leest vanuit de hoofdpersoon Emma waardoor je haar goed leert kennen en met haar meeleeft.
Het hakte er bij mij enorm in dat Emma haar vader van de een op de andere dag verliest. Je voelt door de regels heen dat deze gebeurtenis Valerie persoonlijk heeft geraakt, waardoor je echt een brok in je keel krijgt tijdens het lezen.
Het verhaal liet me niet meer los want je wil verder lezen hoe het Emma vergaat want ze komt er meer en meer achter dat ze een andere weg in moet slaan om weer gelukkig te kunnen zijn.

'Elke dag is er een kans om je leven te veranderen'.

Prachtige quote die haar vader in haar jaarlijkse verjaardagsbrief schreef.

Dit verhaal zet je aan het denken over wat nu de kunst is van echt gelukkig zijn. Je leeft niet om te werken maar je werkt om te leven!

Soms moet je springen om iets te veranderen.
Zoals de moeder van Emma zo mooi zegt:
'En als je toch valt, ben ik er zeker van dat er genoeg mensen zijn die je zullen opvangen'.

Voor mij is de kunst van gelukkig zijn van elk moment genieten en zoveel mogelijk herinneringen maken met de mensen die me lief zijn!

Meer recensies van suusjebuuren