Colleen Hoover waardig verhaal!

suusjebuuren 27 juli 2024
Voor ik je laat gaan~ Kennedy Ryan

Twee gebroken harten.
Één tweede kans!

Dit boek las ik met de Zin in Feelgoodleesclub, deze week elke dag een vraag of stelling over het boek beantwoorden. Dit was voor mij een nieuwe vorm van een boek bespreken en dank zininfeelgood ik vond het erg leuk!

Yasmen en Josiah zijn zielsverwanten. Ze hebben de once in a lifetime-liefde waar je van droomt: een tijd vol passie, hard werken, grote dromen en veel liefde, ook voor hun twee kinderen. Maar dan treft het noodlot hun familie en het leven waar ze van droomden lijkt onherstelbaar gebroken. Yasmen raakt in een depressie, Josiah stort zich op het runnen van het restaurant en langzaamaan raken ze elkaar kwijt. Tot Yasmen het niet meer aankan en een scheiding aanvraagt. Twee jaar later hebben ze een nieuw ritme gevonden in het co-ouderschap van hun twee kinderen en het runnen van hun succesvolle restaurant. Ook beginnen ze allebei voorzichtig met daten. Maar als magneten blijven Yasmen en Josiah naar elkaar toe bewegen, en beginnen ze zich af te vragen of ze elkaar écht kunnen laten gaan…

Dit was het eerste boek dat ik van kennedyryan las en ze heeft een krachtige en emotionele schrijfstijl. Mij deed het enorm denken aan de schrijfstijl van Colleen Hoover. Dus voor de Hooverfans is dit boek zeker een aanrader!
Je leest afwisselend het perspectief van Josiah en Yasmen daardoor leer je beide personages goed kennen en dat leest erg prettig. Ondanks dat je het verhaal vanuit beide perspectieven leest kom je meer te weten over wat voor effect de scheiding en verlies van dierbaren op de kinderen heeft.
Sommige stukken vond ik iets te langdradig maar het verhaal heeft me zeker geraakt, ondanks dat het een dik boek was (434 blz.) voelde dat niet zo en bleef ik geboeid tot het einde!
Ook geeft kennedyryan met dit verhaal een mooie boodschap mee dat het geen taboe is om hulp te zoeken! En dat het oké is om niet altijd oké te zijn!
Dit boek is een eerste deel van de Skyland serie en ik ga zeker de volgende delen ook lezen!

'May all your pain be champagne'

Meer recensies van suusjebuuren