Drie vrouwen vinden kracht in de natuur

SuusjeLeest 25 september 2024
De Weyward Vrouwen verweeft de levens van drie vrouwen, elk geconfronteerd met mishandeling en vrouwenhaat. Altha staat in de 17e eeuw terecht voor hekserij, Violet wordt medio 20ste eeuw verwaarloosd door haar dominante vader, en de 21ste eeuwse Kate wordt mishandeld door haar vriend.

De vrouwen zijn alleen, geïsoleerd van hun omgeving en staan voor moeilijke keuzes. Gelukkig weten ze kracht te putten uit de natuur die een magische rol speelt in het boek. Want ja, dit is een boek over heksen, maar de magie is subtiel en neemt nooit de overhand.

De korte, overzichtelijke hoofdstukken en wisselingen in perspectief maakten dat ik er snel doorheen vloog terwijl er langzaam steeds meer geheimen werden ontrafeld. Qua schrijfstijl deed het me aan YA denken en daar ben ik eigenlijk niet zo van, tegelijkertijd zijn de onderwerpen serieus en vermijdt het de nodige clichés, waardoor het uitstijgt boven andere boeken in het genre.

Een spannend, aangrijpend en inspirerend boek over vrouwelijke solidariteit, overleven en de kracht van de natuur.

Meer recensies van SuusjeLeest